Francis-Barnett Cruiser 45. Model Cruiser z silnikiem Villiersa 250 cm3 (1932-1940) zaprojektowany przez Billa Kinga, był jednym z pierwszych motocykli z obudowanym silnikiem, co chroniło użytkownika przed zabrudzeniem. Pierwsza wersja Cruisera pojawiła się w 1932. Cruiser 32 miał ramę z tłoczonej stali, głębokie błotniki i wszystkie części mechaniczne ukryte za panelami. Zaprojektowano go tak, by był łatwy do utrzymania w czystości. Miał też wbudowane osłony na nogi chroniące przed wiatrem i deszczem. W 1934 zastąpił go model 39, a w 1936 do rodziny dołączył Cruiser 45. Z zewnątrz wszystkie wyglądały podobnie. W modelu 39 użyto silnika Villiersa 250 cm3 typu Mark 14A i zapłonu z cewki zasilanej przez dynamo Millera 36 W. Do tego dodano ręczną skrzynię biegów Albion o czterech przełożeniach. W modelu 45 najpierw używano silnika Mark 17A, a od 1939 – Mark 18A. Od roku 1938 model 45 miał też nożną skrzynię biegów, co wymusiło przeniesienie hamulca tylnego koła, teraz sterowanego dźwignią po lewej stronie kierownicy. Wspólną cechą wszystkich Cruiserów jest łatwa do demontażu dźwignia rozrusznika, co miało umożliwić zdjęcie obudowy. Sprężynowy mechanizm pozwala odłączyć dźwignię po jej wciśnięciu i przekręceniu. Z tego powodu dźwignię tę dość łatwo zgubić.