Dwusuwowy silnik z przepłukiwaniem poprzecznym (tłok z deflektorem), jednocylindrowy, chłodzony powietrzem. Napęd przedniego koła roweru realizowany przez docisk rolki gumowej zamocowanej bezpośrednio na wale korbowym silnika. W wersji w kolorze wiśniowym moc maksymalna 0,6 KM (patrz też: Gnom 0,4 KM). Cylinder żeliwny, głowica aluminiowa z dekompresorem sterowanym dźwignią do odciągania silnika od koła. W wersji z przystawką kajakową silnik wyposażony w dmuchawę zamontowaną na kole zamachowym.
![[img]](/file/gnom_0_6_km/img_1.jpg)


![[thumb:img_2.jpg]](/file/gnom_0_6_km/img_2_t.jpg)
![[thumb:img_3.jpg]](/file/gnom_0_6_km/img_3_t.jpg)
![[thumb:img_4.jpg]](/file/gnom_0_6_km/img_4_t.jpg)
![[thumb:img_5.jpg]](/file/gnom_0_6_km/img_5_t.jpg)