Rower Möve z silnikiem zewnętrznym Gnom. Rowery te były wytwarzane od roku 1897 przez spółkę Walter & Co. Gmbh, a w latach 1946-1961 przez powstałą na jej miejsce firmę VEB Möve-Werk w Mühlhausen w Turyngii.
Spółka Gustav Walter & Co została założona w 1894 przez Waltera, Vergesa i Schultze. Ich wytwórnia znana była jako Turyńska Fabryka Maszyn i Rowerów. Zajmowali się głównie produkcją rowerów oraz maszyn do szycia. W latach 30-tych wprowadzili na rynek lekki motocykl marki Möve z silnikiem Sachsa. Po II wojnie firma została upaństwowiona i odtąd działała pod nazwą MÖVE-Werk Mühlhausen.
Rowery Möve po wojnie nadal były produkowane. W latach 50-tych firma połączyła się z fabryką siedzisk Sattelfabrik Stephan i rozwinęła produkcję części i akcesoriów, w tym przede wszystkim siodełek do rowerów. Na początku lat 60-tych zrezygnowała z wytwarzania całych rowerów. W latach 90-tych firma została ponownie sprywatyzowana. Nadal istnieje.
Ze strony http://www.moevefahrzeugsitze.de:
1894. W Niemczech powstaje firma Walter & Co. GmbH.
1897. Fabryka Thüringische Maschinen- und Fahrradfabrik AG rozpoczyna produkcję nowoczesnych rowerów marki Möve.
Do 1945. Firma produkuje rowery, maszyny szwalnicze, lekkie motocykle i części pojazdów, maszyn oraz sprzętów domowych.
1946. Fabryka zostaje zarekwirowana. Utworzony zostaje państwowy zakład MÖVE-Werk Mühlhausen, który kontynuuje produkcję rowerów.
1961. Produkcja całych rowerów zostaje wstrzymana, rozwija się za to produkcja części.
1966. Opracowane zostaje siodełko MÖVE z centralnym zawieszeniem i amortyzacją. Seryjna produkcja rozpoczyna się rok później.
1967. VEB MÖVE-Werk Mühlhausen staje się poważnym, masowym producentem części pojazdów, w tym przede wszystkim siodełek kierowcy i pasażera.
1990. W wyniku prywatyzacji powstaje MÖVE GmbH. Wkrótce firma zotaje podzielona na kilka mniejszych.
1994. Powstaje MÖVE-SPORTSCRAFT Fahrzeugsitze GmbH, która kontynuuje tradycyjną produkcję siodełek w tych samych zakładach w Mühlhausen.
1998. Firma przekształca się w spółkę akcyjną MÖVE Fahrzeugsitze GmbH pod zarządem Jochena Schulze oraz Lutza Bomberga i zaczyna zajmować się, między innymi, produkcją siedzeń dla pojazdów szynowych.
2007. Około 1 mln Euro zostaje zainwestowanych w modernizację zakładu w Mühlhausen, aby umożliwić kontynuowanie w nim produkcji.