Silnik rowerowy Motorox francuskiej firmy Monet & Goyon z roku 1949, zamontowany na rowerze William. Pojemność silnika: 34 cm3. Patrz też: Monet-Goyon
"Monet & Goyon produkował rozmaite motocykle aż do drugiej wojny światowej, w tym - od roku 1931 - serię zmotoryzowanych rowerów BMA ('Bicyclette Moteur Auxiliaire’) stanowiącą francuski odpowiednik brytyjskich autocykli, napędzanych silnikiem i dodatkowo pedałami. Firma Monet & Goyon zawsze interesowała się rynkiem popularnych pojazdów, przeznaczonych dla biedniejszej klienteli.
Gdy w 1949 pojawił się silnik Lohmann, Monet & Goyon zaczął go importować i montować na wzmocnionych ramach własnej konstrukcji (powyżej), opatrując silnik Lohmanna własnym logo.
Jednak ten pojazd, nazwany Motorox (obok), okazał się niezbyt udany; konstrukcji nie przetestowano dostatecznie i okazała się podatna na uszkodzenia, a silnik nie miał wystarczającej mocy. I tak Motorox doprowadził firmę Monet & Goyon niemal na krawędź bankructwa. Był to jednak pierwszy prawdziwy silnik rowerowy jaki powstał we Francji po wojnie, jest więc ciekawy z historycznego punktu widzenia.
Motorox odcisnął się historii motoryzacji w jeszcze jeden sposób, niezbyt fortunny dla firmy Monet & Goyon; otóż decydując się zainwestować w tę właśnie konstrukcję, Monet & Goyon odmówił nawiązania współpracy z inżynierem Marcelem Morelem, który zgłosił się do nich ze swym silnikiem rowerowym 49 cm3. W rezultacie Morel udał się do Motobecane i tak powstał najbardziej udany motorower wszechczasów: Mobylette!" (z oldbike.wordpress.com)