![[img]](/file/moto_reve/img_1.jpg)
Moto-Rêve, szwajcarski silnik typu V-twin o pojemności 274 cm3 z roku 1909.
Firma Moto-Rêve z Genewy od 1904 roku zajmowała się produkcją silników i motocykli. Ich pierwszy silnik typu V-twin został zaprezentowany w maju 1906. Na londyńskiej wystawie Stanley Show w listopadzie 1907 motocykl z silnikiem Moto-Rêve został zaprezentowany na stanowisku firmy Norton pod nazwą "Energette". W ciągu ledwie kilku lat mały, lecz z wielką precyzją wykonany silnik zyskał sporą popularność. W latach 1912-1917 firma założyła dwie filie w Wielkiej Brytanii, gdzie (w oparciu o inną ramę) motocykle Moto-Rêve były budowane i sprzedawane pod nazwą 'Alp'. Moto-Rêve miało też swe oddziały we Francji, we Włoszech i nawet w Australii. Firma budowała silniki V-twin do 497 cm3, lecz ich specjalnością były te o małej pojemności. Reklamowali swój motocykl jego niską wagą: cały pojazd ważył 39 kg, w czym silnik wraz z gaźnikiem i magneto tylko 13 kg. Tak jak wiele innych silników z tego okresu, silnik Moto-Rêve miał atmosferyczny zawór dolotowy, a wyjściowy z mechaniczną regulacją. Całość była mocowana do ramy zaciskami. Po pierwszej wojnie światowej marka zaczęła tracić na popularności i w latach dwudziestych firma przestała istnieć. Ostatni silnik Moto-Rêve - OHV 346 cm3 - został zaprezentowany w 1925.
Szwedzka Husqvarna zaczęła sprzedawać motocykle z silnikami Moto-Rêve w 1910. Przez pierwsze dwa lata był to model 65, w którym wykorzystano silnik V-twin 274 cm3. Potem Husqvarna zaczęła używać większych silników. Ich współpraca z Moto-Rêve zakończyła się w 1918; w tym roku sprzedało się tylko 48 motocykli. Od 1919 Husqvarna zaczęła robić własne silniki.


![[thumb:img_3.jpg]](/file/moto_reve/img_3_t.jpg)
![[thumb:img_4.jpg]](/file/moto_reve/img_4_t.jpg)
![[thumb:img_5.jpg]](/file/moto_reve/img_5_t.jpg)
![[thumb:img_6.jpg]](/file/moto_reve/img_6_t.jpg)
![[thumb:img_7.jpg]](/file/moto_reve/img_7_t.jpg)
![[thumb:img_8.jpg]](/file/moto_reve/img_8_t.jpg)
![[thumb:img_9.jpg]](/file/moto_reve/img_9_t.jpg)
![[thumb:img_10.jpg]](/file/moto_reve/img_10_t.jpg)
![[thumb:img_11.jpg]](/file/moto_reve/img_11_t.jpg)
![[thumb:img_12.jpg]](/file/moto_reve/img_12_t.jpg)
![[thumb:img_13.jpg]](/file/moto_reve/img_13_t.jpg)
![[thumb:img_14.jpg]](/file/moto_reve/img_14_t.jpg)
![[thumb:img_15.jpg]](/file/moto_reve/img_15_t.jpg)
![[thumb:img_16.jpg]](/file/moto_reve/img_16_t.jpg)
![[thumb:img_17.jpg]](/file/moto_reve/img_17_t.jpg)
![[thumb:img_18.jpg]](/file/moto_reve/img_18_t.jpg)
![[thumb:img_19.jpg]](/file/moto_reve/img_19_t.jpg)
![[thumb:img_20.jpg]](/file/moto_reve/img_20_t.jpg)
![[thumb:img_21.jpg]](/file/moto_reve/img_21_t.jpg)
![[thumb:img_22.jpg]](/file/moto_reve/img_22_t.jpg)