MZ BK 350 różnił się od pierwowzoru czyli motocykla IFA BK 350 w zasadzie tylko znaczkami na baku i rurami wydechowymi w kształcie cygar a nie rybek. Produkowany w latach 1956-1958. To był popularny motocykl w NRD i innych krajach bloku wschodniego, sprzedano ok. 41 000 sztuk.
![[img]](/file/mz_bk_350/img_1.jpg)
Zmiana nazwy motocykla wynikła z decyzji władz komunistycznego kraju, które w 1953 zdecydowały się zmienić nazwę zakładów w Zchopau (niegdyś DKW) na VEB Motorrad Zschopau, w skrócie MZ. Później stopniowo wycofywano się z wcześniej używanych nazw handlowych, zastępując je nazwą MZ. Nazwa ta pozostała w użyciu nawet po zamknięciu fabryki w Zchopau i przeniesieniu produkcji do pobliskiego miasta Hohndorf, co miało miejsce pod koniec lat 70-tych. Po 1991 firma MZ upadła, lecz odrodziła się jako Motorrad und Zweiradwerk GmbH; od tej pory modele tego wytwórcy sprzedawano pod nazwą MuZ.


![[img]](/file/mz_bk_350/img_2_t.jpg)
![[img]](/file/mz_bk_350/img_3_t.jpg)
![[img]](/file/mz_bk_350/img_4_t.jpg)
![[img]](/file/mz_bk_350/img_5_t.jpg)
![[img]](/file/mz_bk_350/img_6_t.jpg)
![[img]](/file/mz_bk_350/img_7_t.jpg)
![[img]](/file/mz_bk_350/img_8_t.jpg)
![[img]](/file/mz_bk_350/img_9_t.jpg)
![[img]](/file/mz_bk_350/img_10_t.jpg)
![[img]](/file/mz_bk_350/img_11_t.jpg)
![[img]](/file/mz_bk_350/img_12_t.jpg)
![[img]](/file/mz_bk_350/img_13_t.jpg)
![[img]](/file/mz_bk_350/img_14_t.jpg)
![[img]](/file/mz_bk_350/img_15_t.jpg)
![[img]](/file/mz_bk_350/img_16_t.jpg)