pl en
Your web browser is too old or does not support JavaScript. This page will not display as intended.

NSU OSL 351

[img]

NSU OSL 351 z roku 1937. W latach 30-tych NSU oferowała cały wachlarz modeli, od całkiem lekkich, poprzez średnie jak ten aż po ciężkie i luksusowe maszyny jak 501TS, 601 TS SV i 601 OSL OHV. Te ciężkie pojazdy nie były produkowane w dużych ilościach; NSU zyskiwała więcej na sprzedaży popularnych lekkich pojazdów takich jak Quick. Jednak duże motocykle pomagały budować prestiż firmy.

[img] NSU OSL 501, zdjęcie z lat 30-tych (z hubler.de)

Lata 30-te były niezwykle udane dla firmy NSU. Przyczynił się do tego Walter William Moore, konstruktor brytyjskiej firmy Norton, który przeszedł do NSU w 1930 i pozostał do 1939, gdy groźba wybuchu wojny skłoniła go do wyjazdu. „Moore był konstruktorem motocykla Norton CS 1, którego można uznać za protoplastę modeli OSL. Moore skonstruował dla NSU dwa silniki, 500 cm3 i 600 cm3 . Umieścił je w rurowych ramach z przednim widelcem typu Webb, wyposażył w wyścigową, trzystopniową skrzynię biegów marki Sturmey - Archer i gaźnik typu Amal TT. Motocykle te, spisywały się znakomicie na wyścigach. W 1931 roku Paul Ruttchen wygrał na takiej maszynie Grand Prix Austrii, a angielski zawodnik Tom Bullus, który przeszedł do NSU wraz z Moorem, zdobył Wielką Nagrodę Narodów w Monzie. Skonstruowany na bazie tego modelu supersportowy motocykl NSU SS 500 o mocy 14,7 kW (20 KM), zwany w świecie sportowym "Bullus - NSU", dał początek pojazdom nowej generacji, z silnikami wyposażonymi w górnozaworowy rozrząd (OHV). W oparciu o te sukcesy sportowe, stworzono całą nową grupę motocykli przeznaczonych na rynek. Modele oznaczane OS i OSL, obejmowały klasy pojemności 200 cm3, 250 cm3, 350 cm3, 500 cm3 i 600 cm3. (z www.nsu.riders.pl)

[img] [img] [img] [img]

[img] [img] [img]