pl en
Your web browser is too old or does not support JavaScript. This page will not display as intended.

Puch 200

[img]

[img] Austriacki motocykl Puch 200, budowany w latach 1937-1938. Rama z blachy stalowej tłoczonej, silnik dwusuwowy 198 cm3 o mocy 5,8 KM, z własnym gaźnikiem Pucha. Waga pojazdu: 108 kg. Prędkość maksymalna: 78 km/h (65-70 km/h z pasażerem). Zużycie paliwa: 3,2 litra na 100 km (3,5-3,7 z pasażerem). Cena: w 1937 - 980 szylingów, w 1938 - 575 marek niemieckich. Wyprodukowano 9585 sztuk tego motocykla. Pojzad został poddany renowacji. Więcej informacji na temat remontu

[img] Puch to znana wytwórnia motocykli, mopedów, rowerów i automobili z Graz w Austrii. Została założona w roku 1889 przez Johanna Pucha (po lewej), słowackiego konstruktora-samouka, z zawodu kowala. Jego prawdziwe nazwisko to Janez Puh, lecz będąc obywatelem Austrii zdecydował się używać jego zgermanizowanej wersji. W 1928 roku dosżło do fuzji firmy Puch z Austro-Daimlerem, a w roku 1934 roku – ze Steyr AG. Od tej pory firma funkcjonowała pod nazwą Steyr-Daimler-Puch, lecz Puch pozostał marką produkowanych przez nich motocykli. Puch 200, sprzedawany pod nazwą Volkskraftrad ("Popularny pojazd motorowy"), był jednym z kilku znakomitych dwusuwów o konstrukcji charakterystycznej dla tej marki, z dwoma tłokami i rozwidlonym korbowodem, jakie powstały w okresie poprzedzającym drugą wojnę światową. Więcej na temat historii firmy

[img] Silnik dwusuwowy z dwoma tłokami, wspólną komorą spalania i pojedynczym rozwidlonym korbowodem, zaprojektowany dla Pucha w 1923 przez włoskiego inżyniera Giovanniego Marcellino.

[img] Puch 200 w wersji bagażowej, trójkołowej.

[img] Puch 200 był produkowany również na Węgrzech, na licencji, przez niewielką firmę Fa. Méray z Budapesztu. Firma ta, działająca w latach 1922 -1945, zajmowała się budowaniem motocykli od 175 do 1000 cm3 z silnikami Jap, Blackburn i Zedel.

[img] Standardowo w Puchu 200 trójstopniową skrzynię biegów obsługiwało się dźwignią przy baku, można jednak było zakupić specjalną przystawkę do nożnej zmiany biegów; zgodnie z reklamą, "idealną dla Pucha 200, o solidnej i prostej budowie gwarantującej trwałość urządzenia i nie sprawiającą żadnych kłopotów przy montażu".

[thumb:img_7.jpg] [thumb:img_8.jpg] [thumb:img_9.jpg] [thumb:img_10.jpg]