Amerykański rower sprzed pierwszej wojny światowej, wyprodukowany przez Miami Cycle and Manufacturing Company z Middletown w stanie Ohio. Firma sprzedawała rowery pod kilkoma nazwami handlowymi, między innymi stworzyła marki Racycle, Hudson i Miami. Robili też części dla innych producentów rowerów, przede wszystkim hamulce. W 1910 fabryka zatrudniała 1000 pracowników, jej roczna produkcja rowerów sięgnęła 100 tysięcy, a motocykli 10 tysięcy. W tym czasie był to największy zakład przemysłowy w Middletown.
W powstaniu Miami Cycle and Manufacturing Company ważną rolę odegrał miejscowy biznesmen, Paul J. Sorg (zdjęcie po lewej). Paul Sorg zajmował się handlem tytoniem, budownictwem i wielu innymi dziedzinami. W pewnym momencie uznał że rowery byłyby świetną nagrodą dla klientów zbierających kupony przy zakupie jego tytoniu. Nawiązał kontakt z wytwórnią McSherry Works z Dayton i pomógł jej w przeprowadzce do Middletown, załatwiając dla niej nowy lokal przy Grand Avenue, w pobliżu torów kolejowych. Z jego inicjatywy McSherry, który wcześniej zajmował się wytwarzaniem maszyn rolniczych, zaczął budować rowery. Seryjna produkcja rozpoczęła się w 1895.
20 czerwca 1895 powstała firma Miami Cycle and Manufacturing Company; nowa branża wymagała nowej nazwy. Najpopularniejszą z ich marek okazała się linia rowerów Racycle (po lewej: wnętrze fabryki Miami Cycle w 1905). Kolejnym etapem stały się motocykle. W 1910 Joseph Merkel, który wcześniej budował swe słynne motocykle Flying Merkel w Pottstown w Pensylwanii, przeniósł się do Middletown i dołączył do załogi Miami Cycles. W 1911 Miami Cycles kupiło prawa do tej marki i rozpoczęło produkcję motocykli Flying Merkel w fabryce w Middletown. Ich maszyny cieszyły się znakomitą opinią.
Reklama motocykla Flying Merkel (kliknij by powiększyć)
Podczas pierwszej wojny światowej Miami Cycle zajmowało się głównie realizacją zamówień wojskowych. Po zakończeniu wojny sytuacja na rynku była zupełnie inna; rowery i motocykle przestały być głównym środkiem transportu, za to błyskawicznie rozpowszechniały się samochody. Produkcję motocykla Flying Merkel zawieszono około roku 1917. Przez pewien czas w fabryce przy Grand Avenue produkowano jeszcze rowery, jednak zarządzający fabryką szukali już innych zleceń. Gdy w mieście zaczęto budować hotel Manchester, okazało się że nie ma w okolicy żadnego wytwórcy armatury łazienkowej. Wkrótce firma z Middletown przestawiła się na produkcję wyposażenia kuchni i łazienek. 17 października 1923 Miami Cycle zostało przekształcone w Miami Cabinet Company. Produkcję przeniesiono do Monroe, a dawną fabrykę przy Grand Avenue zmieniono w dom towarowy. Większa część tego kompleksu spłonęła w wielkim pożarze w marcu 1972.
Miami Cycle and Mfg. Co w roku 1908. Podziękowania dla www.middletownlibrary