pl en
Your web browser is too old or does not support JavaScript. This page will not display as intended.

Rami

[img]

Amerykański rower sprzed pierwszej wojny światowej, wyprodukowany przez Miami Cycle and Manufacturing Company z Middletown w stanie Ohio. Firma sprzedawała rowery pod kilkoma nazwami handlowymi, między innymi stworzyła marki Racycle, Hudson i Miami. Robili też części dla innych producentów rowerów, przede wszystkim hamulce. W 1910 fabryka zatrudniała 1000 pracowników, jej roczna produkcja rowerów sięgnęła 100 tysięcy, a motocykli 10 tysięcy. W tym czasie był to największy zakład przemysłowy w Middletown.

[img] W powstaniu Miami Cycle and Manufacturing Company ważną rolę odegrał miejscowy biznesmen, Paul J. Sorg (zdjęcie po lewej). Paul Sorg zajmował się handlem tytoniem, budownictwem i wielu innymi dziedzinami. W pewnym momencie uznał że rowery byłyby świetną nagrodą dla klientów zbierających kupony przy zakupie jego tytoniu. Nawiązał kontakt z wytwórnią McSherry Works z Dayton i pomógł jej w przeprowadzce do Middletown, załatwiając dla niej nowy lokal przy Grand Avenue, w pobliżu torów kolejowych. Z jego inicjatywy McSherry, który wcześniej zajmował się wytwarzaniem maszyn rolniczych, zaczął budować rowery. Seryjna produkcja rozpoczęła się w 1895.

[img] 20 czerwca 1895 powstała firma Miami Cycle and Manufacturing Company; nowa branża wymagała nowej nazwy. Najpopularniejszą z ich marek okazała się linia rowerów Racycle (po lewej: wnętrze fabryki Miami Cycle w 1905). Kolejnym etapem stały się motocykle. W 1910 Joseph Merkel, który wcześniej budował swe słynne motocykle Flying Merkel w Pottstown w Pensylwanii, przeniósł się do Middletown i dołączył do załogi Miami Cycles. W 1911 Miami Cycles kupiło prawa do tej marki i rozpoczęło produkcję motocykli Flying Merkel w fabryce w Middletown. Ich maszyny cieszyły się znakomitą opinią.

[thumb:img_17.jpg] Reklama motocykla Flying Merkel (kliknij by powiększyć)

[img] Podczas pierwszej wojny światowej Miami Cycle zajmowało się głównie realizacją zamówień wojskowych. Po zakończeniu wojny sytuacja na rynku była zupełnie inna; rowery i motocykle przestały być głównym środkiem transportu, za to błyskawicznie rozpowszechniały się samochody. Produkcję motocykla Flying Merkel zawieszono około roku 1917. Przez pewien czas w fabryce przy Grand Avenue produkowano jeszcze rowery, jednak zarządzający fabryką szukali już innych zleceń. Gdy w mieście zaczęto budować hotel Manchester, okazało się że nie ma w okolicy żadnego wytwórcy armatury łazienkowej. Wkrótce firma z Middletown przestawiła się na produkcję wyposażenia kuchni i łazienek. 17 października 1923 Miami Cycle zostało przekształcone w Miami Cabinet Company. Produkcję przeniesiono do Monroe, a dawną fabrykę przy Grand Avenue zmieniono w dom towarowy. Większa część tego kompleksu spłonęła w wielkim pożarze w marcu 1972.

[img]

Miami Cycle and Mfg. Co w roku 1908. Podziękowania dla www.middletownlibrary

[thumb:img_6.jpg] [thumb:img_7.jpg] [thumb:img_8.jpg] [thumb:img_9.jpg]

[thumb:img_10.jpg] [thumb:img_11.jpg] [thumb:img_12.jpg] [thumb:img_13.jpg]

[thumb:img_14.jpg] [thumb:img_15.jpg] [thumb:img_16.jpg]