pl en
Your web browser is too old or does not support JavaScript. This page will not display as intended.

Miami Cycle Mfg Co. Zdjęcia i dokumenty

[img]

To zdjęcie pochodzi z 1894 lub 1895 roku i przedstawia grupę czołowych biznesmenów z Middletown. Drugi z lewej w dolnym rzędzie to Paul J. Sorg, który w tym czasie zajmował się tytoniem, papiernictwem, rowerami, bankowością i budową dróg.

[img]

Paul J. Sorg sprowadził z Dayton firmę McSherry Manufacturing Company i przekazał jej budynek przy Grand Avenue, przy torach. Wcześniej McSherry produkował maszyny rolnicze; to zdjęcie przedstawia jego siewnik z 1888. Tekst reklamy wychwala piękno i funkcjonalność projektu maszyny oraz informuje, że można zakupić też przystawkę do rozrzucania obornika. Równolegle z maszynami rolniczymi McSherry wykonał kilka próbnych rowerów na zamówienie Sorga, i tak doszło do przekształcenia tej firmy w Miami Cycle & Manufacturing Co.

[img]

Rower firmy Miami Cycle z 1900.

[img]

Rowery Racycle były najpopularniejszą i najszerzej reklamowaną marką Miami Cycle

[img]

Na początku stulecia Miami Cycle marzyło też o wejściu w branżę samochodową. Ten automobil o napędzie parowym został zbudowany dla Charlesa A. Balla z Nowego Jorku. Nazwano go Ramapaugh na cześć indiańskiego wodza, który mieszkał niedaleko Balla. Ball zamówił od razu trzy takie maszyny, ale tylko jedną całkowicie ukończono. Na tym zdjęciu Charles Ball siedzi za kierownicą, pozostałe osoby to pracownicy Miami Cycle i przestawiciele władz miasta.

[img]

Zdjęcie grupy pracowników Miami Cycle z roku 1906

[img]

Plakietki rowerowe kilku marek wypromowanych przez Miami Cycle. U góry od lewej: Racycle (1896-1924), Hudson (1896-1914) i znów Racycle, późniejsza wersja z Westfield. U dołu od lewej: Miami (1896-1898) oraz Musselman (lata produkcji nieznane).

[img]

Hala montażowa motocykla Flying Merkel w roku 1912. Motocykl powstał w 1902 w Wisconsin jako autorska konstrukcja Josepha Merkela. Był to innowacyjny pojazd, z którego wiele rozwiązań zostało później skopiowanych przez inne firmy, jak Indian czy Harley. Miami Cycle zatrudniło Josepha Merkela i kupiło jego pojazd w 1911, zyskując wysokiej klasy markę i stając się jej głównym producentem. W fabrycznym zespole kierowców znaleźli się m.in. LS Taylor, FE French, CF Pinneau, i W Wikel. W 1914 Flying Merkel wygrał wyścig z Chicago do St Louis. Maldwyn Jones pobił rekord świata na Vanderbilt Course. W Middletown powitano go jak bohatera.

[img]

Pan i pani Petrocy na motocyklu Flying Merkel, ostatnim jaki wyprodukowano w Miami Cycle, już po zakończeniu pierwszej wojny. Zdjęcie z roku 1920. Państwo Petrocy wyruszyli na tym motocyklu w podróż po Stanach Zjednoczonych.

[img]

Nagłówek papieru firmowego firmy Miami Cycle. Dokument zawiera listę oficerów datowaną na październik 1918.

Dokumenty i zdjęcia pochodzą ze strony www.middletownlibrary