![[img]](/file/shl_rj_2_1950/img_1.jpg)
Od roku 1948, gdy zezwolono na przywrócenie produkcji motocykli w Kielcach, w dawnej Hucie Ludwików (w tym samym roku przemianowanej na Kieleckie Zakłady Wyrobów Metalowych) dział konstrukcyjny pod kierunkiem Jerzego Jankowskiego zaczął pracę nad motocyklami sportowymi, wyścigowymi i rajdowymi. Jednym z opracowanych modeli był RJ2, w którym po raz pierwszy zastosowano w motocyklu polskiej konstrukcji widelec teleskopowy i tylne zawieszenie na suwakach. Motocykle te budowano w bardzo niewielkich ilościach.


![[img]](/file/shl_rj_2_1950/img_2_t.jpg)
![[img]](/file/shl_rj_2_1950/img_3_t.jpg)
![[img]](/file/shl_rj_2_1950/img_4_t.jpg)
![[img]](/file/shl_rj_2_1950/img_5_t.jpg)