![[img]](/file/terrot_levocyclette/img_13.jpg)
Terrot Levocyclette, francuski rower z pierwszej dekady XX wieku.
![[img]](/file/terrot_levocyclette/img_12.jpg)
Ten niezwykły pojazd, w którym zastosowano zaawansowaną technicznie odmianę napędu dźwigniowego, pojawił się w katalogach firmy Terrot & Cie z Dijon (Francja) w roku 1905 i pozostał w sprzedaży do 1924.
![[img]](/file/terrot_levocyclette/img_1.jpg)
Levocyclette kontynuuje tradycję rowerów poruszanych za pomocą dźwigni, lecz korzysta też z łańcucha do napędzania tylnej piasty. Zaczep łańcucha można przemieszczać wzdłuż dźwigni operując ręczną manetką. W ten sposób zmienia się przełożenie.
http://www.youtube.com/watch?v=oYff72AYO5w
Model z roku 1905 miał pięć biegów, a w katalogu firmy Terrot z roku 1907 można było znaleźć wersję dziesięciobiegową! Nic dziwnego, że mimo skomplikowanej konstrukcji taki pojazd mógł na początku wieku stanowić interesującą alternatywę dla zwykłego roweru z łańcuchem.


![[thumb:img_2.jpg]](/file/terrot_levocyclette/img_2_t.jpg)
![[thumb:img_3.jpg]](/file/terrot_levocyclette/img_3_t.jpg)
![[thumb:img_4.jpg]](/file/terrot_levocyclette/img_4_t.jpg)
![[thumb:img_5.jpg]](/file/terrot_levocyclette/img_5_t.jpg)
![[thumb:img_6.jpg]](/file/terrot_levocyclette/img_6_t.jpg)
![[thumb:img_7.jpg]](/file/terrot_levocyclette/img_7_t.jpg)
![[thumb:img_8.jpg]](/file/terrot_levocyclette/img_8_t.jpg)
![[thumb:img_9.jpg]](/file/terrot_levocyclette/img_9_t.jpg)
![[thumb:img_10.jpg]](/file/terrot_levocyclette/img_10_t.jpg)
![[thumb:img_11.jpg]](/file/terrot_levocyclette/img_11_t.jpg)
![[thumb:img_14.jpg]](/file/terrot_levocyclette/img_14_t.jpg)
![[thumb:img_15.jpg]](/file/terrot_levocyclette/img_15_t.jpg)
![[thumb:img_16.jpg]](/file/terrot_levocyclette/img_16_t.jpg)
![[thumb:img_17.jpg]](/file/terrot_levocyclette/img_17_t.jpg)
![[thumb:img_18.jpg]](/file/terrot_levocyclette/img_18_t.jpg)
![[thumb:img_19.jpg]](/file/terrot_levocyclette/img_19_t.jpg)