Zmotoryzowany tandem z lat 20-tych firmy Terrot, 2 rue André-Colomban, Dijon, Francja.
"Terrot był swego czasu największym francuskim producentem motocykli, lecz zajmuje też ważne miejsce w historii branży rowerowej. Jak wielu innych producentów, w chwili pojawienia się zapotrzebowania na rowery w późnych latach 80-tych XIX wieku Charles Terrot prowadził już firmę; zajmował się produkcją maszyn dziewiarskich. Terrot wprowadził kilka własnych innowacji do ogólnie znanego w tym czasie modelu roweru, a w 1890 zgłosił patent urządzenia pozwalającego zmienić przełożenie. Pierwszy rowerowy katalog firmy Terrot opublikowano w 1893. Już wtedy Terot proponował rower bezłańcuchowy z zębatką. W latach 20-tych Terrot pochłonął firmę Magnat Debon, a w późnych 50-tych sam został pochłonięty przez firmę Peugeot..." (www.oldbike.eu)
Pierwszy znany tandem firmy Terrot. Fragment katalogu z 1894 roku.
Ten tandem jest wyposażony w silnik doczepny 100 cm3 wprowadzony przez firmę Terrot w 1926, BMA typ VM ("BMA" oznacza Bicyclette Moteur Auxiliaire). Według obowiązujących wtedy we Francji przepisów jazda pojazdem wspomaganym pedałami z silnikiem do 100 cm3 i o prędkości maksymalnej do 30 km/h nie wymagała żadnych uprawnień ani rejestracji pojazdu. To przyczyniło się do popularności silników BMA, które były stosowane w rozmaitych lekkich pojazdach w przedwojennej Francji.
Silnik pojazdu. Stan przed renowacją