pl en
Your web browser is too old or does not support JavaScript. This page will not display as intended.

Victoria KR20

[img]

Niemiecki motocykl Victoria KR20 z lat 20-tych. Silnik SV 196,5 cm3. Patrz też: Victoria 100 oraz silnik rowerowy Victoria.

Seria KRLata dwudzieste były udane dla firmy z Norymbergi. W 1920 zadebiutował model Victoria KR 1 z silnikiem typu boxer 494 cm3 produkcji BMW. Gdy BMW zaczęło robić własne motocykle, Victoria zaczęła robić własne silniki. W 1923 pojawił się model KR 2 z ich własnym dwucylindrowym silnikiem OHV o mocy 9 KM. Rok później - KR 3 o mocy 12 KM i z trójstopniową skrzynią biegów. W 1925 Victoria jako pierwsza niemiecka firma wprowadziła silnik z samoczynnym zapłonem. W 1926 motocykl Victoria pobił rekord prędkości w klasie 500, osiągając 165 km/h. W 1927 pojawił się model KR 6 o pojemności 596 cm3. Na jego podstawie opracowano też wersję sportową, później nazwaną KR 7. Równolegle Victoria oferowała lżejsze modele: KR 20 z silnikiem bocznozaworowym 200 cm3 oraz KR 35 z silnikiem górnozaworowym 350 cm3.

W latach trzydziestych do serii dołączyły jeszcze dwie "pięćsetki" - KR 8 i KR 9 - oraz kilka modeli lekkich motocykli.

[thumb:img_2.jpg] [thumb:img_3.jpg] [thumb:img_4.jpg] [thumb:img_5.jpg] [thumb:img_7.jpg] [thumb:img_8.jpg] [thumb:img_9.jpg] [thumb:img_6.jpg]