Whizzer to linia silników rowerowych, które były produkowane w Stanach Zjednoczonych w latach 1939 - 1965. Były powszechnie sprzedawane jako zestawy do montażu, później w sprzedaży pojawiły się też całe pojazdy. Ten Whizzer został zamontowany do roweru Excelsior Schwinn.
Historia silników Whizzer zaczęła się w 1939. „Breene-Taylor Engineering, producent sprzętu lotniczego z Los Angeles, wprowadził na rynek silnik rowerowy o nazwie Whizzer Model D. Zestaw kosztował 54 dolary i 95 centów i składał się z chłodzonego powietrzem czterosuwowego silnika o mocy 1,375 KM oraz zbiornika paliwa. Wyprodukowano i sprzedano łącznie około 1000 sztuk Modelu D” (z http://www.whizzermotorbike.com) Następnego roku pojawił się model E, z aluminiową głowicą dla lepszego chłodzenia. Sprzedano koło 1500 sztuk tego modelu. Breene-Taylor nie był zadowolony z wysokości sprzedaży, postanowił się więc pozbyć tego działu. W 1942 Whizzer Motors stało się własnością Dietricha Kohlsattanda and Martina Goldmana. Udało im się utrzymać produkcję w trudnych latach wojny.
W 1943 wprowadzili kolejny model, produkowany wyłącznie na użytek pracowników zatrudnionych w przemyśle zbrojeniowym, mający im umożliwić dojazd do pracy. Był to pierwszy silnik Whizzer z napędem pasowym, który zastąpił dawną rolkę cierną. Po wojnie, od 1945, silnik ten udostępniono szerokiej publiczności jako Model F. Wyprodukowano ich ok. 4200. W 1946 Whizzer przeniósł produkcję z Kalifornii do Michigan. W tym samym roku zakończono prace nad modelem H, zaprojektowanym przez Henry'ego Schurichta, dawnego inżyniera z Breene-Taylor, który w 1941 przeszedł do Whizzer'a. Silnik okazał się znakomity i do 1948 sprzedaż przekroczyła 150 000 sztuk. W 1949 Whizzer zaczął sprzedaż nie tylko kolejnej wersji silnika, Modelu J, lecz również swego pierwszego motoroweru o nazwie Pacemaker, z silnikiem Model J. Parę miesięcy poźniej pojawiła się kolejna wersja, oparta na ramie Schwinna (patrz też: Schwinn)
Jeszcze klika modeli pojawiło się w następnych latach, ostatni w 1952. W 1955 firma Whizzer Motorbike Company zmieniła nazwę na Whizzer Industries, Inc i zaczęła zmieniać profil produkcji choć części do silników i motocykli sprzedawała jeszcze do 1965. W 1997 firma przeszła kolejną rekonstrukcję i rok później podjęła próbę powrotu na rynek motorowerów z nowym modelem.