![[img]](/file/zundapp_dbk_250/img_1.jpg)
Zündapp DBK 250 „Derby-Kastenrahmen” z roku 1938. Model produkowany w latach 1938-1940. DBK 250 był następcą nieco lżejszego DBK 200, budowanego w latach 1935-1938. Oba motocykle wyposażone były w dwusuwowy, jednocylindrowy silnik blokowy „Derby” i lekką ramę skrzynkową (Kastenrahmen). „DBK” to skrót od tych trzech słów: Derby, Block i Kastenrahmen. Moc DBK 250 wynosiła 8,5 KM przy 3850 obr/min, pojemność silnika: 247cm3, średnica cylindra: 67mm, skok tłoka: 70mm. Gaźnik: Bing 22mm. Trzy biegi. Pojemność baku: 12,5 litra, zużycie paliwa: 3 litry na 100 km. Waga motocykla wynosiła 124 kk, a prędkość maksymalna 90 km/h. Przy sprzedaży tego modelu nie oferowano wersji z wózkiem bocznym.


![[thumb:img_2.jpg]](/file/zundapp_dbk_250/img_2_t.jpg)
![[thumb:img_3.jpg]](/file/zundapp_dbk_250/img_3_t.jpg)
![[thumb:img_4.jpg]](/file/zundapp_dbk_250/img_4_t.jpg)
![[thumb:img_5.jpg]](/file/zundapp_dbk_250/img_5_t.jpg)
![[thumb:img_6.jpg]](/file/zundapp_dbk_250/img_6_t.jpg)
![[thumb:img_7.jpg]](/file/zundapp_dbk_250/img_7_t.jpg)
![[thumb:img_8.jpg]](/file/zundapp_dbk_250/img_8_t.jpg)
![[thumb:img_9.jpg]](/file/zundapp_dbk_250/img_9_t.jpg)