![[img]](/file/zundapp_k800_1935/img_1.jpg)
Zündapp K 800 W z roku 1935, wersja wojskowa (dodatkowa litera W w nazwie oznaczała produkcję dla Wehrmachtu). Model zadebiutował na wystawie berlińskiej w 1933 wraz z nieco mniejszym K 500 i natychmiast zyskał uznanie armii. Ze względu na szybkość i niezawodność wkrótce zaczął uchodzić za jeden z najlepszych motocykli na wyposażeniu Wehrmachtu. Produkowany był do 1938, potem zastąpił go model KS 600, zaprojektowany w 1937. K 800 był największym z motocykli z "serii K" z napędem wałem Kardana. W tamtych latach był to również jedyny czterocylindrowy motocykl, produkowany w Niemczech.
K 800 był wyposażony w czterosuwowy, czterocylindrowy silnik dolnozaworowy typu bokser, o pojemności 791 cm3. Gaźnik: Palas lub Amal 22mm. Średnica cylindra 62 mm, skok tłoka 66,6 mm. Moc: 20 (później 22) KM przy 4300 obr/min. Cztery biegi. Pojemność baku 12,5 litra. Waga motocykla wynosiła 193 kg, a jego prędkość maksymalna - 125 km/h. Był przystosowany do jazdy z wózkiem bocznym.


![[thumb:img_14.jpg]](/file/zundapp_k800_1935/img_14_t.jpg)
![[thumb:img_2.jpg]](/file/zundapp_k800_1935/img_2_t.jpg)
![[thumb:img_3.jpg]](/file/zundapp_k800_1935/img_3_t.jpg)
![[thumb:img_4.jpg]](/file/zundapp_k800_1935/img_4_t.jpg)
![[thumb:img_5.jpg]](/file/zundapp_k800_1935/img_5_t.jpg)
![[thumb:img_6.jpg]](/file/zundapp_k800_1935/img_6_t.jpg)
![[thumb:img_7.jpg]](/file/zundapp_k800_1935/img_7_t.jpg)
![[thumb:img_8.jpg]](/file/zundapp_k800_1935/img_8_t.jpg)
![[thumb:img_9.jpg]](/file/zundapp_k800_1935/img_9_t.jpg)
![[thumb:img_10.jpg]](/file/zundapp_k800_1935/img_10_t.jpg)
![[thumb:img_11.jpg]](/file/zundapp_k800_1935/img_11_t.jpg)
![[thumb:img_12.jpg]](/file/zundapp_k800_1935/img_12_t.jpg)
![[thumb:img_13.jpg]](/file/zundapp_k800_1935/img_13_t.jpg)