pl en
Your web browser is too old or does not support JavaScript. This page will not display as intended.

„Autocykl Jonesa to nie odrębna marka, to prototyp wykonany z myślą o zaproponowaniu projektu różnym producentom. Jest to jakby ogniwo pośrednie między wczesnym Cyc-Autem a późniejszymi motorowerami z silnikami Villiersa.

George Jones opracował swój autocykl w 1936 we współpracy z Villiersem. Był to pojazd o proporcjach roweru, z silnikiem wspomagającym pedałowanie, lecz nie zastępującym go całkowicie. Przód był amortyzowany sprężyną, a na szczycie widelca było dodatkowe resorowane zgięcie. Przednie i tylne koło zaopatrzone było w hamulce Resilion Cantilever. Na kierownicy umieszczono typowe dźwignie do obsługi hamulców, przedniego i tylnego, oraz dodatkową odwróconą dźwignię do sterowania sprzęgłem. Silnik, na pierwszy rzut oka, wydaje się być identyczny z seryjnie produkowanym silnikiem Junior, lecz tak nie jest. Podobnie jak to było w projekcie Cyc-Auta, oś pedałów jest koncentryczna z osią sprzęgła, co czyni ją integralną częścią silnika. W obu przypadkach chodziło o zachowanie typowych dla roweru proporcji ramy.

[img]Autocykl Jonesa

Raynal zaadpotował projekt Jonesa dla własnych potrzeb, lecz nie zgodził się na przerabianie silnika; to zanadto podniosłoby koszty produkcji. Oś pedałów umieszczono więc obok silnika, a ramę trzeba było odpowiednio wydłużyć, co spowodowało że pedały nie były już w idealnie dogodnej pozycji dla użytkownika. George Jones nie pochwalał tej przeróbki, ale nie mógł zapobiec jej wprowadzeniu. Na szczęście silnik Junior, a potem jego następca okazały się na tyle skuteczne, że autocykle rzadko wymagały od swych właścicieli pedałowania.“ z www.users.globalnet.co.uk