Simson Suhl SR2 z 1963, następca modelu SR1. SR2 był budowany od 1958 do 1963 przez VEB Fahrzeug- und Gerätewerk Simson w Suhl, w Turyngii.
Spółka Simson & Co została założona w 1854 przez braci Löba i Mojżesza Simsonów, którzy wykupili jedną trzecią huty w Suhl (Niemcy). Bracia Simson zaczęli od produkcji stali, wkrótce zaś zaczęli też produkować broń i lufy do karabinów. W 1871 ich fabryka została wyposażona w pierwszy silnik parowy. Od 1896 przystąpili do produkcji rowerów, a od 1907 – samochodów. W latach 30-tych wytwarzali też wózki dziecięce. Pod rządami Trzeciej Rzeszy Simsonowie, jako ̣̣Żydzi, zmuszeni zostali do wyjazdu. W 1936 opuścili kraj.
Firma, od tej pory zarządzana przez trust, została połączona z kilkoma innymi fabrykami i przemianowana na Berlin Suhler Waffen- und Fahrzeugwerke (BSW), a w 1939 otrzymała nazwę Gustloff-Werke – Waffenwerk Suhl na cześć szwajcarskiego nazisty Wilhelma Gustloffa. Poza fabryką w Suhl Gustloff-Werke miał też oddział w Greiz i w okupowanej Łodzi. W pierwszych latach wojny Gustloff produkował lekkie motocykle, z silnikami Sachs od 49 do 123 cm3. Produkcję rowerów, samochodów i nade wszystko broni kontynuował aż do 1945.
W 1946 zarządzeniem wojskowych władz radzieckich większość urządzeń produkcyjnych fabryki w Suhl została wywieziona do Związku Radzieckiego, jako część reparacji wojennych. W Suhl pozostało ok. 900 maszyn. W 1947 fabryka została wcielona do sowieckiego przedsię-biorstwa o nazwie Awtowelo. W 1948 zakład w Suhl otrzymał od radzieckich władz rozkaz wdrożenia produkcji cztero-suwowego motocykla 250 cm3.
Polecenie udało się zrealizować w 1950, a motocykl był znany najpierw jako AWO 425, a potem, gdy przywrócono pierwotną nazwę fabryki, jako Simpson 425. W 1955 firma zajęła się produkcją pierwszego mopeda dostępnego w NRD. Był to dwusuwowy SR1, maszyna o pojemności 48 cm3 i mocy 1,4 KM. W 1957 zakończono jego produkcję, by w kolejnym roku zastąpić go modelem SR2. W 1958 do rodziny dołączył KR50 z wbudowanymi osłonami na nogi i zabudowanym tylnym kołem, jak u skutera, lecz z 16-calowymi kołami, jak u lekkiego motocykla. W 1959 pojawił się SR2 E. Gdy w 1961 wstrzymano produkcję czterosuwów, Simpson Suhl skoncentrował się na mopedach. Wytwarzał je tak długo, jak długo istniało NRD. W latach 80-tych fabryka zatrudniała 4000 pracowników i produkowała niemal 200 tys. mopedów rocznie. Po zjednoczeniu Niemiec w 1990 próbowano ją zmodernizować. Fabryka w Suhl zajmowała się m.in. wytwarzaniem wózków elektrycznych i pistoletów policyjnych. Ostatecznie produkcję wstrzymano w 2002, a rok później ogłoszono upadłość. Jednak marka Simpson jest kontynuowana przez firmy-córki, Simson Gewerbepark GmbH i TLG Gewerbepark Simson GmbH.