Rower Simson Suhl z silnikiem doczepnym Malcherek. Rowerowy silnik Stefana Malcherka produkowany był w latach 30-tych oraz, w niewielkich ilościach, po wojnie. W poznańskiej wytwórni Malcherka powstawały także silniki motocyklowe o pojemności 98cm3 i całe motocykle.
Stefan Malcherek, konstruktor i właściciel założonej w 1924 roku w Poznaniu wytwórni „SM”, zaczął od opracowania dwusuwowego silnika do kajaka, który zaprezentował na Targach Poznańskich w 1935. W ciągu dwóch lat wyprodukował i sprzedał sto kilkadziesiąt sztuk tego silnika, który cieszył się znakomitą opinią. Malcherek, który wcześniej już pracował nad prototypowym motocyklem 500 cm3, postanowił rozwinąć swój silnik i wykorzystać go jako napęd lekkiego motocykla. Tak powstał motocykl SM z silnikiem 98 cm3. Po raz pierwszy pokazano go publiczności w grudniu 1937 na zawodach zorganizowanych przez Motoklub „Unia” z Poznania i firmę Wulgum. Osiągnął wtedy wynik niewiele gorszy od zwycięzcy, motocykla renomowanej niemieckiej marki Phanomen. Z wyjątkiem łożysk tocznych SM w całości produkowany był w kraju, a większość jego podzespołów wykonywana byla w warsztacie Malcherka. Malcherek skonstruował również i wdrożył do produkcji silnik rowerowy o pojemności 50cm3, napędzający przednie koło za pośrednictwem rolki. Silnik był prosty, niezawodny i również cieszył się świetną opinią. Rozwój firmy przerwała wojna. Po wojnie w warsztacie Malcherka powstała jeszcze pewna liczba silników, lecz brak dokładnych danych na temat tej produkcji.
Simson & Co: patrz Simson Suhl SR2