Suzuki RE5. Model „A” z 1976. To jeden z niewielu motocykli z silnikiem Wankla, jakie weszły do produkcji. Mimo prostoty budowy takiego silnika RE5 był skomplikowaną i ciężką konstrukcją. Silniki Wankla pozwalają uzyskać znaczną moc przy stosunkowo niewielkiej pojemności, jednak silnik taki wytwarza wiele ciepła, co zmusiło konstruktorów RE5 do wprowadzenia złożonych systemów chłodzenia, wodnych i olejowych, a także opracowania na nowo takich elementów jak rura wydechowa.
Suzuki RE5 był produkowany przez Suzuki Motor Company od 1974 do 1977. Wszyscy czterej wiodący japońscy producenci mieli swoje prototypy lub plany dla tego typu maszyny. Yamaha pokazała swój motocykl z silnikiem Wankla na Tokyo Motor Show w 1972 (RZ-201). Kawasaki i Honda testowały prototypy. W Europie, motocykle z silnikiem Wankla wypuściły na rynek firmy Hercules i Norton, a krótką wersię także Van Veen (ten ostatni dostosował do swych potrzeb wersję silnika opracowaną dla Citroena).
Były tylko dwa modele motocykla RE5, model „M” z roku 1975 dostępny w kolorze „ogniście pomarańczowym” oraz niebieskim i model „A” z 1976, dostępny tylko w kolorze czarnym. Broszura reklamowa modelu „A” wskazywała na możliwość nabycia wersji w kolorze niebieskim, jednak takie motocykle nie trafiły na rynek. Wiele motocykli „A” było w istocie niesprzedanymi egzemplarzami z serii „M”; Suzuki dostarczało dystrybutorom zestaw elementów o zmienionej stylistyce, jak tablica wskaźników i światła, które należało przykręcić do motocykla by zamienić go w nowszą wersję „A”. Do stylizacji RE5 Suzuki wynajęło włoskiego projektanta nazwiskiem Giorgetto Giugiaro. To jego dziełem jest tablica przyrządów w kształcie walca, na której znalazły się kontrolki świateł, wskaźniki poziomu paliwa, oleju, a nawet cyfrowy wskaźnik wrzuconego biegu. Motyw walców i kul pojawił się w jego projekcie wielokrotnie, np. w kształcie tylnych świateł. Model „A” wrócił do bardziej konwencjonalnej stylistyki. Przeprojektowano kształt lampy przedniej i tylnej, migaczy, a także zmieniono kolor baku i bocznych paneli. RE5 można było kupić również z pełnym wyposażeniem turystycznym, obejmującym osłonę od wiatru, duży bagażnik i zamykane na klucz sakwy. Do tego można było zamówić specjalne turystyczne siodło. Później firma Suzuki proponowała także przedłużkę na rurę wydechową, dzięki której można było uniknąć uszkodzenia spodu sakw przez gorące spaliny.
Zgodnie z danymi zgromadzonymi przez brytyjski Rotary Owner's Club motocykli Suzuki RE5 obu serii – M i A – wyprodukowano około 6 tys. sztuk, jako że najniższy zarejestrowany przez nich numer seryjny to 10049, a najwyższy to 16291.