Model W-2000 z 1974, z silnikiem Wankla.
W 1974, dzięki wsparciu Sachsa, Hercules wprowadził na rynek pierwszy na świecie motocykl z silnikiem Wankla, nazwanym od nazwiska konstruktora, niemieckiego inżyniera Feliksa Wankla. Wankel opatentował swój pomysł w 1929, a we wczesnych latach 50-tych zaczął prace nad jego wdrożeniem w dziale konstrukcyjnym NSU. Pierwszy działający egzemplarz został zbudowany w 1957. W późniejszym czasie NSU udostępniło tę konstrukcję na licencji wielu innym firmom, które wniosły swój wkład w jej ulepszenie (patrz też: Suzuki RE5 Rotary 1976)
Model W-2000 wyposażony był w chłodzony powietrzem silnik Wankla o pojemności 294 cm3, początkowo o mocy 25 KM, później zwiększonej do 27 KM. Smarowany był przez dodawanie oleju do paliwa. Dwa lata później pojawił się model W-2000 Injection z pompą wtryskową.
Pojazd przeszedł renowację i jest w pełni sprawny.