pl en
Your web browser is too old or does not support JavaScript. This page will not display as intended.

Fichtel Sachs Saxonette

Zintegrowany z tylną piastą silnik o pojemności 60 cm3 z 1938 roku, przeznaczony do zabudowy w rowerach, motorowerach i motocyklach. Patrz też: Fichtel & Sachs - Narcisse oraz Saxonette - Meister.

[img] „Przed wojną produkowano wiele silników doczepnych, lecz „silnik pomocniczy” Saxonette przewyższył je wszystkie wyrafinowaniem konstrukcji. Choć wszedł na rynek w 1938 roku, można go śmiało uznać za pierwszy powojenny silnik tego typu. Umieszczany przy tylnym kołe silnik był ściśle zintegrowany z torpedo produkcji Sachsa, przypominając nieco pod tym względem Winged Wheel firmy BSA. Ten rewolucyjny nowy projekt został po raz pierwszy zaprezentowany publiczności na Berlin Motor Show w 1937. Mocowanie do ram rowerowych różnych producentów było wykonywane fabrycznie. Pierwsze pojazdy pojawiły się na rynku w roku 1938.” (z herculesmuseum.wordpress.com)

Nowy silnik, przy całej swej nowoczesności, nie był dopracowany w każdym szczególe, jak również nie każda rama z jaką był sprzedawany okazała się dla niego całkowicie odpowiednia. Wynikające stąd problemy zniechęcały klientów, tak więc jego sprzedaż nie była zbyt wielka. Niestety, wybuch wojny nie pozwolił naprawić usterek. Produkcję zakończono w roku 1939. Po wojnie inżynierowie DKW przejęli plany Saxonette i korzystali z nich opracowując projekt Radmeistera, który stał się wzorem dla brytyjskich silników Cyclemaster.

[zoom] [zoom] [zoom] [zoom]

[zoom] [zoom] [zoom] [zoom]