SHL 98 z silnikiem Villiersa. Pierwszy model motocykla SHL, produkowany w latach 1938-1939 w Suchedniowskiej Hucie Ludwików (stąd skrót "SHL") pod Kielcami, opracowany został przez inż. Rafała Ekielskiego. Motocykl wyposażony był w brytyjski silnik Villiers 98 cm3. Początkowo (najprawdopodobniej do końca 1938) sprowadzano silniki z Wielkiej Brytanii, później produkcję tego silnika uruchomiono w Kielcach na podstawie umowy licencyjnej, podpisanej w maju 1938. Podwozie SHL 98 skonstruowane było z kształtowników tłoczonych z blachy łączonych śrubami z elementami odlewanymi. Lampy początkowo importowano z Wielkiej Brytanii, potem zamiast lamp Villiersa zaczęto stosować lampy z warszawskiej wytwórni A. Marciniaka. Motocykl był solidny i wytrzymały, przystosowany do jazdy po złych drogach. Z tego powodu był też dość ciężki - waga własna 78 kg to górna granica dla tej kategorii pojemnościowej. Jednak nawet przy jeździe z pasażerem średnia prędkość przejazdu wynosiła ok. 45-50 km/h. Cena motocykla też była atrakcyjna. Cena fabryczna wynosiła 700 zł, cenę handlową ustalono na 960 zł, lecz dzięki możliwości uzyskania zwrotu 20% kosztu z podatku dochodowego (ulga przy zakupie polskiego pojazdu) faktyczna cena dla większości odbiorców wynosiła tylko 768 zł. Uczyniło to SHL-ki poszukiwanymi pojazdami na polskim rynku. Istniały poważne plany rozpoczęcia eksportu SHL-ek do Turcji, pod koniec 1938 zaczęto też prace nad prototypami modeli 200 cm3 i 350 cm3 z silnikami Villiersa, i z amortyzacją również tylnego koła. Te ambitne plany zniweczyła wojna. Natychmiast po wkroczeniu do Kielc Niemcy wywieźli z Huty Ludwików do Rzeszy cenniejsze maszyny, w tym 40 angielskich obrabiarek, a w 1944 przed ostatecznym wycofaniem się zabrali wszystkie pozostałe urządzenia i materiały. Do wybuchu wojny wyprodukowano i sprzedano ok. 2 tys. sztuk motocykli SHL 98. Marka była kontynuowana po wojnie w PRL (patrz: SHL M04, SHL M05 i SHL RJ-2).